Jakie zadania ma agencja rekrutacji?

Agencja rekrutacji, inaczej agencja HR, to firma specjalizująca się w zarządzaniu zasobami ludzkimi, w szczególności zaś pozyskiwaniu kandydatów do pracy dla współpracujących z nią firm. Do jej zadań należy więc mnóstwo działań z zakresu direct search, executive search, headhuntingu i innych procesów rekrutacyjnych. Co to dokładnie oznacza?

Czym zajmuje się agencja rekrutacyjna?

Agencja rekrutacji na zlecenie klienta, czyli przedsiębiorcy poszukującego do swojej firmy nowych pracowników, zajmuje się realizacją wszystkich działań niezbędnych do osiągnięcia tego celu. Obejmują one kolejno:

  • sporządzanie profili poszukiwanych kandydatów określających szczegółowo ich umiejętności i kwalifikacje;
  • rozsyłanie ofert pracy kanałami takimi jak media społecznościowe, serwisy ogłoszeniowe i fora branżowe oraz za pośrednictwem różnorodnych sieci zawodowych i wewnętrznych baz kontaktów;
  • selekcję kandydatów dokonywaną na podstawie przeprowadzanych z nimi rozmów kwalifikacyjnych oraz weryfikujących ich umiejętności testów kompetencyjnych;
  • prezentację wybranych kandydatur i rekomendację najlepszych z nich.

Niektóre agencje rekrutacji, na przykład SalesHR.pl, dodatkowo oferują także doradztwo personalne po zakończeniu procesu rekrutacyjnego, pomagając swoim klientom w negocjacjach, finalizacji umowy i onboardingu nowo zatrudnionych pracowników, a nawet tworzeniu ich ścieżek kariery i przeprowadzaniu okresowych ewaluacji. O takich agencjach można powiedzieć, że świadczą kompleksowe usługi z zakresu HR.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji HR?

Agencja HR działa podobnie jak wewnętrzny dział HR, z tą różnicą, że dysponuje znacznie większymi zasobami, a co za tym idzie, może się pochwalić również dużo większymi możliwościami. Nie wynika to jedynie z faktu, że ma dostęp do szerszej puli kandydatów dzięki rozbudowywanej latami bazie kontaktów, jej przewaga polega również na tym, że posiada specjalistyczne narzędzia do przeprowadzania zaawansowanych analiz kompetencyjnych oraz pełną wiedzę na temat zasad działania wciąż zmieniającego się rynku pracy i poszczególnych jego branż. Wsparcie takiej agencji może się okazać dla Twojej firmy strategicznym atutem i kluczowym filarem sukcesu.